Několik posledních dnů jsem strávil tvorbou responzivních HTML newsletterů. Kódování emailů neklade příliš velké nároky na znalosti, ale je to nesmírně vysilující a dlouhotrvající činnost. Email, který vytvoříte v HTML, musí dobře vypadat ve všech emailových klientech a na všech zařízeních. Email musí dobře vypadat, když si ho někdo otevře v Outlooku, v Thunderbirdu, v Apple Mailu, ve Windows Live mailu, na Gmailu, na Hotmailu a v mnoha dalších emailových klientech. Musí dobře vypadat na desktopu, na tabletu, i na smartfounu. Když si představíte, kolik je různých druhů emailů a že má každé zařízení jiné rozlišení, tak si uvědomíte, že vás čeká hodně práce. Je toho zkrátka hodně, co musíte otestovat. Když vytvoříte webové stránky, tak je testujete maximálně v pěti prohlížečích. Oproti tomu nakódovaný email – newsletter, musíte testovat v cca. 20 zařízeních. Naštěstí existují služby, jako je Litmus, kde si můžete otestovat newsletter pro všechny emailové klienty pěkně na jednom místě. Litmus počátkem roku zvěřejnil skvělou infografiku, ve které se přehledně dozvíte, jací byli nejpoužívanější emailový klienti v roce 2013. Je to opravdu užitečná informace. Dozvíte se, pro jaké emailové klienty je nutné newsletter bezpodmínečně optimalizovat a pro jaké emailové klienty je to zbytečná práce.
Infografika – nejpoužívanější emailoví klienti v roce 2013
Share this: