Někdy je třeba opravit auto, jindy ho poslat do šrotu a koupit nové. S weby je to překvapivě podobné.

Stojíte na digitální křižovatce a nevíte, kam dál? Je to klasické dilema, které řeším s klienty téměř denně. Váš web už nefunguje tak, jak by měl, ale otázka zní – opravit nebo začít od nuly?

Redesign: Kdy stačí kosmetické úpravy

  • Když má váš web dobré základy, ale špatný účes, nepotřebujete novou hlavu – jen dobrého kadeřníka.
  • Máte solidní SEO pozice, které byste neradi ztratili
  • Web je technicky funkční, jen esteticky zastaralý
  • Struktura obsahu dává smysl, jen potřebuje svěží kabát

Redesign je jako když vezmete svůj starý dům a dáte mu novou fasádu, moderní kuchyň a větší okna. Stále je to ten samý dům, jen lépe vypadá a líp se v něm žije.

Nový web: Kdy je čas začít s čistým stolem

  • Některé weby nelze zachránit, stejně jako nelze oživit dinosaury. A to je v pořádku.
  • Váš současný web byl postavený na zastaralé technologii
  • Uživatelé se na webu ztrácí jako v bludišti
  • Konkurence vás nechala daleko za sebou
  • Změnili jste radikálně směřování firmy nebo značky

Nový web je jako když zbouráte starý dům a postavíte nový. Ano, je to náročnější, ale získáte přesně to, co potřebujete, bez kompromisů minulosti.

Otázky, které si musíte položit před rozhodnutím

  1. Jak moc vás bolí hlava, když se podíváte na svou současnou webovou prezentaci?
  2. Kolik času trávíte vysvětlováním, jak váš web používat?
  3. Mění se radikálně vaše cílová skupina nebo nabídka služeb?
  4. Je váš web jako muzeum minulého desetiletí, nebo jen potřebuje nový nátěr?

Pamatujte – nejdražší web není ten, který stojí hodně peněz. Nejdražší je ten, který nefunguje a odrazuje potenciální zákazníky.

Můj přístup k tomuto dilematu

Když řeším tenhle problém s klienty, vždy začínám auditem stávajícího webu. Není to jen o vzhledu – je to o analýze dat, uživatelského chování a technických aspektů.

Web není obrazem vaší firmy – je obrazem toho, jak vaši zákazníci vnímají vaši firmu.

A pamatujte – ať už se rozhodnete jakkoli, web nikdy není hotový. Je to živý organismus, který roste s vaším byznysem. Jako někdo, kdo dělal responzivní weby dřív, než to bylo cool, vám můžu říct, že jediná konstanta je změna.

Chcete vědět, jak probíhá můj proces analýzy webů a rozhodování mezi redesignem a novým startem? Dejte mi vědět.