Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Několik posledních dnů jsem strávil tvorbou responzivních HTML newsletterů. Kódování emailů neklade příliš velké nároky na znalosti, ale je to nesmírně vysilující a dlouhotrvající činnost. Email, který vytvoříte v HTML, musí dobře vypadat ve všech emailových klientech a na všech zařízeních. Email musí dobře vypadat, když si ho někdo otevře v Outlooku, v Thunderbirdu, v Apple Mailu, ve Windows Live mailu, na Gmailu, na Hotmailu a v mnoha dalších emailových klientech. Musí dobře vypadat na desktopu, na tabletu, i na smartfounu. Když si představíte, kolik je různých druhů emailů a že má každé zařízení jiné rozlišení, tak si uvědomíte, že vás čeká hodně práce. Je toho zkrátka hodně, co musíte otestovat. Když vytvoříte webové stránky, tak je testujete maximálně v pěti prohlížečích. Oproti tomu nakódovaný email – newsletter, musíte testovat v cca. 20 zařízeních. Naštěstí existují služby, jako je Litmus, kde si můžete otestovat newsletter pro všechny emailové klienty pěkně na jednom místě. Litmus počátkem roku zvěřejnil skvělou infografiku, ve které se přehledně dozvíte, jací byli nejpoužívanější emailový klienti v roce 2013. Je to opravdu užitečná informace. Dozvíte se, pro jaké emailové klienty je nutné newsletter bezpodmínečně optimalizovat a pro jaké emailové klienty je to zbytečná práce. Most popular email clients 2014 - newsletters